Co powinna zawierać dobra strona internetowa?
Podczas prowadzenia działalności w internecie bardzo istotne jest odpowiednie zaprojektowanie witryny oraz zawarcie niezbędnych dla potencjalnego klienta informacji. Ważne, żeby podczas przeglądania strony wzbudzić u drugiej osoby zaufanie, pokazać korzyści wynikające z zakupu naszych produktów lub usług. Jest to wręcz niezbędne – szczególnie, gdy prowadzisz sklep internetowy i zależy Ci na wysokim współczynniku konwersji. Zobacz sam, co powinna zawierać dobra strona internetowa oraz na co w szczególności zwrócić uwagę
Czytelna nawigacja główna
Wchodząc na praktycznie każdą nowoczesną stronę internetową znajdziemy menu nawigacyjne. Pozwoli ono przejść do konkretnej pozycji bez żmudnych i długotrwałych poszukiwań. Większość użytkowników nie ma czasu ani ochoty na długotrwałe szukanie konkretnych informacji i w przypadku, gdy nie zostaną one odnalezione bezpośrednio po wyświetleniu się strony – najczęściej zdecydują się na jej opuszczenia i kliknięcie w następny link na liście wyszukiwań, który może prowadzić na przykład do naszej konkurencji.
Tak więc posiadanie odpowiedniej treści, które poszukuje dana osoba nie zawsze może przynieść oczekiwane rezultaty. Trzeba jeszcze w jasny i czytelny sposób zaprezentować najważniejsze elementy, których internauci najczęściej szukają. Porozmawiaj ze swoimi klientami, sprawdź wyszukiwania w Google, przeanalizuj statystyki sprzedażowe i marketingowej i na tej podstawie zbuduj odpowiednie menu w Twojej witrynie.
Prosta i maksymalnie krótka ścieżka prowadząca do konwersji
Wyobraź sobie, że prowadzisz sklep internetowy. Zależy Ci zapewne na tym, żeby jak najwięcej osób zdecydowało się na zakup Twoich produktów. Pomyśl zatem: czy warto utrudniać im ten proces? Zdecydowanie nie!
Choć odpowiedź na to pytanie jest całkowicie jednoznaczna, to nadal tak wielu właścicieli stron internetowych niepotrzebnie wydłuża cały proces prowadzący do konwersji. Nie popełniaj tego błędu i tworząc swoją stronę dla sklepu internetowego zadbaj o to, żeby formularz zakupowy był tak krótki jak to możliwe. Nie zbieraj informacji, z których nie planujesz w najbliższym czasie korzystać. Nie dodawaj niepotrzebnych pól i zgód, bo nawet jeśli są one oznaczone jako opcjonalne – mogą odstraszać użytkowników. Najlepiej, żeby cały proces sprzedażowy od momentu dodania do koszyka do zakupu zamknął się na jednej stronie.
Tak więc posiadanie odpowiedniej treści, które poszukuje dana osoba nie zawsze może przynieść oczekiwane rezultaty. Trzeba jeszcze w jasny i czytelny sposób zaprezentować najważniejsze elementy, których internauci najczęściej szukają. Porozmawiaj ze swoimi klientami, sprawdź wyszukiwania w Google, przeanalizuj statystyki sprzedażowe i marketingowej i na tej podstawie zbuduj odpowiednie menu w Twojej witrynie.

Treść dobrej jakości.
Większość osób korzystających na co dzień z internetu bardzo często używa wyszukiwarek. Liderem na tym rynku od wielu lat jest Google. Wyszukiwarki internetowe służą do odnajdywania konkretnych informacji na przeróżnych stronach internetowych. Mówi się, że to czego nie ma w internecie nie istnieje i coraz częściej w obecnych czasach można się z tym zgodzić. Dlatego też bardzo istotne jest przygotowanie odpowiednich treści na blogu, dzięki czemu to właśnie Twoja witryna może wyświetlać się jako jedna z pierwszych po wyszukaniu danego słowa lub danej frazy.
Jeżeli zaś sprzedajesz różne artykuły w internecie konieczne będzie wykonanie opisów, które po pierwsze przedstawią korzyści wynikające z jego zakupu, a po drugie – będą pozycjonowały dane produkty w wyszukiwarkach.
Bardzo dobrym pomysłem na przyciągnięcie nowych klientów jest połączenie bloga czy różnych porad ze sklepem internetowym. Dzięki temu osoba poszukująca informacji będzie mogła od razu zdecydować się na zakup.
Responsywność
Pojęcie to jest z pewnością bardzo dobrze znane wszystkim osobom działającym przy obsłudze strony internetowych. Jeżeli jednak nie masz szczególnie dużego doświadczenia – już wyjaśniamy co to takiego. Najprościej mówiąc responsywność jest to cecha danej strony, dzięki której wygląda ona bardzo dobrze na różnych urządzeniach – komputerach, smartfonach i tabletach.
Responsywna strona internetowa po prostu dostosowuje się do ekranu, na którym jest wyświetlana. Tak więc dzięki temu twoja strona www będzie wyglądała równie dobrze na komputerze stacjonarnym, jak i na urządzeniach mobilnych, które z roku na rok cieszą się większą popularnością. Responsywności nie należy jednak mylić z osobną wersją strony na urządzenia mobilne. To ta sama strona, która dynamicznie dostosowuje się do zmiany rozmiaru ekranu.
Z pewnością każdemu z nas czasem zdarzy się odwiedzić stronę, która wyraźnie nie wyświetla się tak, jak powinna lub tak, jak my tego byśmy chcieli. Trzeba wówczas kilkakrotnie przybliżać dane miejsce, a obsługa jest bardzo nieintuicyjna. Korzystanie z takich przestarzałych stron jest niewygodne i po prostu nie zachęca potencjalnych kupujących do wyboru Twojej oferty. Jeżeli więc zależy Ci na tym, aby dany użytkownik pozostał z Tobą na dłużej oraz chętnie kupował, koniecznie sprawdź czy w różnych przeglądarkach oraz na wszystkich urządzeniach witryna wyświetla się w odpowiedni sposób.
Zalety usług i produktów zamienione na korzyści
W obecnym czasie konkurencja w internecie jest bardzo duża i trzeba znaleźć odpowiedni sposób, aby wyróżnić się na tle innych przedsiębiorców. Pierwszym i podstawowym aspektem przekonanie odbiorców odwiedzających naszą stronę internetową, że to właśnie u na warto zrobić zakupy.
Pokaż cechę danej rzeczy lub usługi (np. bateria o pojemności 7000 mAh) i dodaj do tego korzyść (np. możliwość korzystania ze smartfona przez 3 dni bez konieczności ładowania). Teoretycznie są to podstawy dobrego copywritingu, jednak nadal bardzo niewiele osób korzysta z tego przy tworzeniu swoich stron internetowych.
Zadbaj też o to, żeby opis był wyczerpujący. Wielu kupującym nie chce się bowiem dopytywać o szczegóły i wolą wybrać ofertę, gdzie mają wszystko przedstawione – czarno na białym.
Opinie o Twojej firmie
Ocena konkretnego produktu fizycznego czy elektronicznego, Twojej usługi czy ogólnie Twojej działalności jest bardzo ważnym elementem – szczególnie, gdy mówimy o przekonaniu jeszcze niezdecydowanych internautów (a ich jest najwięcej).
Stworzenie miejsca, gdzie każdy kupujący będzie mógł ocenić jakość świadczonych usług jest równie ważne, co dbanie o dobrą opinię na wszelkiego rodzaju mediach społecznościowych.
Dzięki tym wszystkim możliwościom będziesz mógł zbudować naprawdę szybko rozwijającą się firmę, do której konsumenci będą powracać przy najbliższej okazji. Dodatkowo wzbudzisz tym szczególne zaufanie wśród nowych użytkowników i będziesz mógł łatwiej i szybciej skalować Twój biznes.
Logo i spójna identyfikacja wizualna
Praktycznie każda firma posiada logo, jednak wielu początkujących przedsiębiorców przecenia jego znaczenie. Bez logo i identyfikacji wizualnej można wygenerować pierwszych dochód, a same grafiki bez dobrej oferty nie sprzedadzą. Właśnie dlatego ten punkt umieściliśmy na naszej liście, ale dopiero na siódmej pozycji.
Logo oczywiście jest ważne – szczególnie, gdy myślimy o firmie w sposób profesjonalny i strategicznie planujemy ją rozwijać latami. Dzięki spójnej identyfikacji wizualnej klienci są w stanie rozpoznać dany sklep czy inną instytucję w bardzo szybki sposób. Ważne jest więc, aby grafika, którą posiadasz była w pełni profesjonalna i mocno przyciągała uwagę.
Im bardziej zapadnie w pamięć danej osoby tym z większym prawdopodobieństwem zdecyduje się na wybór twojej oferty. Nawet jeżeli potencjalny kupujący spotka się z twoją ofertą jedynie w reklamie to podczas dokonywania wyboru będzie miał już gdzieś z tyłu głowy, że skądś kojarzy daną stronę.
Logo każdej firmy powinno bezpośrednio nawiązywać do konkretnej działalności wzorem czy też kolorem. Powinno zostać ono umieszczone na stronie internetowej, w mediach społecznościowych oraz na wszystkich innych platformach sprzedażowych.
Nowoczesny, czyli minimalistyczny design
Wielu przedsiębiorców świadczących usługi stacjonarnie często nie przyjmuje się swoją stroną internetową i nie dba o odpowiednio częste aktualizowanie treści oraz dostosowywanie szablonu do obecnie panujących standardów.
Twoja strona jest pewnego rodzaju wizytówką i dlatego też powinna ona przedstawić Ciebie oraz Twoją firmę z jak najlepszej strony.
Ma to szczególne znaczenie przy usługach i produktach premium. Gdy strona będzie wyglądała naprawdę nowocześnie i zostaną zachowane wszelkie standardy – może okazać się, że przyciągniesz wielu klientów, którzy wcześniej nawet nie pomyśleliby o tym, że możesz oferować usługi na takim poziomie.

Odnośniki do mediów społecznościowych
Niezbędnym elementem na etapie projektowania witryny jest przygotowanie miejsca na odnośniki do portali społecznościowych – Facebooka, Instagrama, YouTube lub innych platform, na których działasz.
Dzięki nim potencjalni kupujący będą mogli w łatwiejszy sposób skontaktować się z Tobą oraz zobaczyć najnowsze informacje, które publikujesz. Analizy tego, jak użytkownicy przeglądają strony internetowe pokazują, że ikony social mediów przyciągają nasz wzrok i ą chętnie klikane.
Nawet konkurencyjny Google dość wysoko umieszcza na liście wyników wyszukiwań strony Facebooka, bo wie, że to aktualnie interesuje internautów.
Umieszczając wtyczki social mediów i prowadząc tam regularną komunikację być może przyciągniesz tym osoby, które nie są jeszcze zdecydowany na zakup, ale bardzo chętnie będą śledzi twoją działalność i z biegiem czasu zamienią się z obserwujących w kupujących.
Media społecznościowe z pewnością sprawdza się wówczas bardzo dobrze, gdyż nikomu z nas nie będzie chciało się wchodzić na daną witrynę co jakiś czas i obserwować czy nie pojawiła się tam coś nowego. Obserwując zaś dany fanpage na Facebooku wiele postów będzie pojawiało się na bieżąco, a co za tym idzie da Ci to możliwość przypominania obserwatorom o twojej ofercie i wielu promocjach.
Być może po jakimś czasie wiele osób, które gdzieś przypadkowo trafiły na twoją stronę w wyszukiwarce zdecydują się na skorzystanie z oferty.
Dane kontaktowe lub informacje o autorze
Robiąc zakupy w internecie bądź przeglądając różne blogi możemy znaleźć bardzo wiele nieprawdziwych informacji z niewiadomego źródła. Z tego powodu coraz więcej czytelników oraz kupujących decyduje się na sprawdzenie informacji o autorze konkretnego tekstu i tego, kto stoi za daną stroną.
W przypadku sklepów online – konieczne będzie podanie danych kontaktowych do Ciebie i Twojej firmy – w razie jakichkolwiek pytań czy reklamacji.
W przypadku prowadzenia bloga o konkretnej tematyce nie ma konieczności podawania konkretnych danych adresowych. Warto jedynie przedstawić się oraz napisać kilka istotnych słów o sobie oraz o tym czym aktualnie się zajmujemy.
Zakładka “Kontakt” znajdująca się w menu jest więc obecnie standardem. Powinna tam być jasna informacja, kim jesteś i jak się z Tobą skontaktować. Wygodną opcją dla wielu użytkowników może być też dodanie formularza kontaktowego, żeby bezpośrednio z poziomu strony dało się z Tobą skontaktować.
Pamiętaj – strona internetowa to dopiero początek
Zbudowanie odpowiedniej strony www jest bardzo ważne – szczególnie jeżeli chcesz pozyskiwać nowych klientów za pośrednictwem internetu. Sama strona jednak niczego nam nie sprzeda, jeśli osoby zainteresowane danym produktem czy usługą nie dowiedzą się o jej istnieniu.
Obecnie możesz reklamować swoją działalność za pośrednictwem portali społecznościowych (Facebook, Instagram, YouTube), możesz też wybrać reklamę Google Ads i zadbać o odpowiednie pozycjonowanie.
Wszystkie wymienione wyżej opcje promocji Twojej strony dają możliwość trafienia do konkretnej grupy odbiorców, która będzie zainteresowana Twoimi usługami lub produktami.
Sytuacja ta ma się kompletnie inaczej w przypadku firm stacjonarnych, gdzie wielu właścicieli decyduje się na promowanie w różnych miejscach danego miasta. Nie wiemy wówczas do kogo dokładnie trafi dana informacja oraz czy przyniesie jakieś zyski. Ryzyko reklamy prowadzonej w formie stacjonarnej jest więc o wiele większe, bo nie mamy nad nią takiej kontroli.
W przypadku reklam online jesteśmy w stanie znacznie lepiej śledzić z jakiego źródła pochodzi dany zakup oraz czy inwestowanie w dane formy reklamy jest po prostu opłacalne.