fbpx

Najczęstsze błędy na stronach www – czego unikać?

Najczęstsze błędy na stronach www – czego unikać?

Bardzo wiele osób nieposiadających szczególnie dużego doświadczenia w organizacji oraz prowadzeniu stron internetowych mogą popełniać błędy, które będą dyskwalifikowały witrynę w oczach odwiedzając użytkowników. Niektóre niedopatrzenia mogą również skutkować znacznie mniejszymi możliwościami rozwoju w przyszłości. Zobacz, które błędy popełniane są najczęściej oraz jakie przynoszą one skutki dla początkujących przedsiębiorców.
  • Niespójne grafiki
Zlecenie stworzenia grafik w profesjonalnych firmach o ugruntowanej pozycji na rynku może być dosyć kosztowne. Istnieje jednak wiele programów graficznych, dzięki którym jesteśmy w stanie stworzyć wiele rzeczy samodzielnie. Jeżeli jednak chcesz, aby całość prezentowała się bardzo elegancko zazwyczaj warto będzie skorzystać z usług początkujących grafików lub innych osób posiadających większe doświadczenie. Otrzymane grafiki powinny cechować się spójnością oraz identyczną szatą kolorystyczną. Dzięki temu czytelnik będzie czuł, że wszystko co zawarte jest na twojej stronie jest spójne oraz dbasz o każdy szczegół. Będzie to równie istotne w przypadku prowadzenia sklepów internetowych oraz innych stron usługodawców. Każdy właściciel firmy chce z pewnością zapaść w pamięci kontrahenta jako sumienny i dokładny. Jeżeli grafiki nie będą cechowały się spójnością zadanie to w wielu sytuacjach może okazać się znacznie trudniejsze, szczególnie jeżeli ktoś zwraca na to dużą uwagę
  • Zbyt rozbudowane menu
Stworzenie przemyślanego menu, w którym znalezienie czegokolwiek będzie proste jest bardzo ważnym elementem każdej strony. Nikt z nas w końcu nie lubi przeszukiwać wszystkich zakładek, aby odnaleźć to, co nas aktualnie interesuje. Dlatego też warto rozpisać sobie wcześniej na kartce wszystkie elementy, które powinny się tam znaleźć i odpowiednio je posegregować w taki sposób, aby jedno wynikało z drugiego. Wówczas bez większych trudności osoby odwiedzające będą mogły odnaleźć to czego szukają oraz uzyskać wszelkie potrzebne informacje. Wiadomo, że przy rozbudowany sklepach internetowych warto będzie zrobić więcej zakładek oraz pogrupować produkty, gdyż ułatwi to znacząca poszukiwania, ale przy niewielkich witrynach, takich jak na przykład strona biura księgowego wystarczające będą tylko te podstawowe.
  • Brak responsywności
Spora część osób, która nie zna się za bardzo na działaniu stron internetowych może nie mieć pojęcia co to jest responsywność i w ogóle nie zwracać na to uwagi podczas wybierania szablonu czy organizowania witryny. Jest to jednak bardzo istotny parametr, dzięki któremu twoja strona może prezentować się bardzo elegancko na wszystkich urządzeniach począwszy od laptopów aż po tablety i telefony mobilne. Wyobraź sobie, że otwierając stronę na telefonie z małym ekranem będziesz musiał przybliżać poszczególne elementy, aby móc przemieszczać się pomiędzy różnymi zakładkami. Nie jest to z pewnością intuicyjne ani wygodne. Dlatego też, aby użytkownicy pozostawali jak najdłużej podczas przeglądania interesującej treści warto zadbać o tą istotną kwestię.
  •  Wyskakujące okienka czy reklamy
Udostępnianie przestrzeni reklamowej na twoim blogu bądź stronie w podanej tematyce może przynieść całkiem spore zyski, szczególnie jeżeli posiadasz dużą liczbę odwiedzających osób w każdym miesiącu. Pamiętaj jednak, aby reklamy te umieszczać z głową oraz o tym, aby nie była to zbyt duża ilość wyskakujących okien. Większość użytkowników widząc od razu bombardujące reklamy bardzo często opuszcza stronę, gdyż obawia się o to czy jest ona w stu procentach bezpieczna. Przytłaczająca liczba reklam jest bowiem bardzo często oznaką, iż dana strona nie jest godna zaufania. Nie mówimy w tym momencie, żeby w ogóle nie współpracować z innymi firmami, aczkolwiek warto zachować umiar w każdej sytuacji. Odpowiednie wynajmowanie powierzchni reklamowej sprawi, że aktualnie odwiedzający dalej będę odwiedzać i przeglądać różne artykuły, a ty będziesz miał możliwość zarobienia pewnej kwoty pieniędzy.
  • Brak certyfikatu SSL
Wiele osób może nie mieć kompletnie pojęcia co to jest certyfikat SSL i co on tak naprawdę daje. Od jakiegoś czasu coraz więcej osób zwraca na to znaczącą uwagę i nawet w wielu przeglądarkach brak certyfikatu zostanie zaznaczony za pomocą czerwonej kłódki oraz pojawiającej się informacji o tym, iż dana witryna może nie być bezpieczna. Z pewnością nie wygląda to zbyt profesjonalnie i odstraszy dużą grupę czytelników. Dlatego też warto zainwestować w narzędzie, dzięki któremu dane przesyłane drogą elektroniczną będą szyfrowane, a tym samym zostanie zachowana poufność wszystkich informacji. Zdobycie zaufania klienta jest bardzo ważne podczas prowadzenia wszystkich sklepów internetowych oraz innych stron, na których w przyszłości planujemy zarabiać w jakikolwiek sposób. Koszt zakupu podstawowego certyfikatu SSL będzie wynosił ok. 100 zł rocznie, aczkolwiek bardzo często wybierając domenę i hosting możemy znaleźć znacznie atrakcyjniejsze oferty cenowe wybierając cały zestaw.
  • Zbyt duży nacisk na ilość, a nie na jakość
Szczególnie początkujący właściciele różnych firm chcą w jak najszybszym tempie stworzyć bardzo wiele artykułów czy opisów sprzedawanych produktów. Niestety artykuły bardzo słabej jakości, w których będzie dużo błędów ortograficznych czy merytorycznych nie przyciągną nowych klientów do naszej firmy, gdyż użytkownicy nie będą usatysfakcjonowani z tego, co zobaczyli. Dlatego też warto pamiętać o tym, aby budować stronę krok po kroku bardzo cierpliwie i nie robić nic na siłę tylko po to, żeby zapełnić jakąś zakładkę na naszej stronie. Wszystko to będzie przebiegało naturalnie, a rozwój w odpowiednim tempie sprawi, że sam będziesz wyciągał dane wnioski i nie popełniał błędów, które mogłyby się zdarzać podczas podejmowania zbyt pochopnych decyzji lub zbyt szybkiego rozwoju.
  • Krótkie i mało konkretne opisy.
Przeglądając ofertę wielu sklepów internetowych możemy znaleźć takie, które posiadają przepiękne opisy przedstawiające dane cechy produktu. To wszystko w połączeniu z eleganckimi zdjęciami sprawi, że kupujący znacznie chętnie będą podejmowali decyzje. Bardzo często przy opisach produktu możemy spotkać miejsce na pozostawienie opinii i wiele pozytywnych komentarzy również przekona jeszcze nie do końca zdecydowanych kontrahentów. Jeżeli jednak docelowo planujesz mieć bardzo zbliżone albo i nawet taką samą prezentację wszystkich artykułów może to być bardzo zniechęcające i odstraszające dla części kupujących. Nie wygląda to bowiem szczególnie profesjonalnie i z pewnością nie odniesiemy wtedy wrażenia, że artykuł którym jesteśmy zainteresowani jest wyjątkowy. Warto więc zadbać o to, aby każdy opis się nieco różnił. Wiadomo nie będzie to szczególnie łatwe, jeżeli posiadasz setki albo i tysiące rozmaitych przedmiotów na sprzedaż, aczkolwiek dobrym rozwiązaniem będzie stopniowe i regularne zmienianie opisów na bardziej atrakcyjne.
  • Brak opcji płatności online
Pozostańmy na chwilę w sekcji sklepów internetowych. Jest to bowiem bardzo duża grupa stron, która szczególnie rozwinęła się w ostatnich latach. Zakupy za pośrednictwem internetu są bowiem bardzo wygodne i umożliwiają wybranie rozmaitych przedmiotów bez konieczności wychodzenia z domu oraz wielogodzinnych poszukiwań w różnych galeriach handlowych. Jeżeli zaś pochodzisz z mniejszego miasta może okazać się, że spora część produktów po prostu nie będzie dostępna w żadnym sklepie. W takich sytuacjach internet daje bardzo duże możliwości, również zaoszczędzenia sporej kwoty pieniędzy. Lokalni przedsiębiorcy bowiem podwyższają nieco ceny i korzystają z faktu, iż nie wszyscy są w stanie dokonać zamówienia za pośrednictwem internetu. Aby jednak dokonywanie zakupów było wygodne powinna znaleźć się opcja płatności online. Mało komu przecież będzie chciało się iść na pocztę bądź wykonywać przelewy z aplikacji banku. Jest to po prostu niewygodne i niepraktyczne. Będzie to także niezbędne jeżeli sprzedajesz wszelkiego rodzaju kursy internetowe lub oferujesz inne usługi online.
  • Niedziałające linki
Wyobraź sobie, że przeglądasz dany artykuł, w którym na przykład znajdziemy różne pomysły na pakowanie prezentów. Nie masz szczególnie dużo czasu na poszukiwania, ale po wejściu w pierwszy artykuł pojawia ci się wręcz idealne zdjęcie, a poniżej znajduje się odnośnik, gdzie ma się pokazać jak dokładnie przyozdobić dane opakowanie. Klikasz w link, a tam wyskakuje informacja, że dana strona nie istnieje. Nikt wówczas nie byłby raczej zadowolony z rozwoju sytuacji i od razu stwierdziłby, że nie ma co dalej przeglądać tej strony tylko należy poszukiwać w innych źródłach, mimo że być może reszta linków jak najbardziej działa. Dlatego też warto co jakiś czas sprawdzić czy na pewno wszystkie zamieszczone odnośniki działają w odpowiedni sposób. Dzięki temu być może zyskasz nowych czytelników, a z pewnością nie stracisz tych, którzy regularnie odwiedzają twoją witrynę.
  • Słaba optymalizacja pod kątem wyszukiwarek
Pisanie artykułów pod kątem przeglądarek jest bardzo ważne i warto stosować to nie tylko w sytuacjach, kiedy prowadzisz bloga bądź inną stronę z newsami, ale również kiedy zajmujesz się sprzedażą internetową różnych artykułów. Warto wówczas założyć sekcję z poradami, w której właśnie będziesz przyciągać nową grupę kupujących. Tak też na przykład prowadząc sklep z artykułami dla zwierzaków możesz umieszczać porady o tym jak zajmować się poszczególnymi gatunkami oraz czym się one charakteryzują. Osoby poszukujące takich informacji z bardzo dużym prawdopodobieństwem posiadają lub planują mieć jakiegoś zwierzaka, a więc wszelkie akcesoria będą bardzo przydatne. Jeżeli odpowiednio zareklamujesz posiadane produkty być może czytelnik chcąc odwdzięczyć się za poradę zdecyduje się na zakup.
Scroll to Top