fbpx

Tworzenie Sklepów Internetowych

Tworzenie sklepów Internetowych zgodnych z RODO i Omnibus stanowi bardzo istotny element naszej oferty. Od początku istnienia firmy, opracowujemy sklepy internetowe z wykorzystaniem wooCommerce i Prestashop. Ponadto świadczymy usługi w zakresie stałej obsługi sklepów internetowych naszych Klientów, w ramach której dbamy aby oprogramowanie sklepu internetowego działało niezawodnie przez cały czas. Posiadanie własnego sklepu to niezbędny element większości firm handlowych, dlatego jeżeli jeszcze wahasz się, czy powinieneś zainwestować proces budowy sklepu to zapoznaj się uważnie z poniższą ofertą i skontaktuj się z nami. Chętnie porozmawiamy o Twoim nowym sklepie internetowym.

Nowoczesny sklep internetowy

Własny sklep internetowy pozwala na poszerzenie kanałów sprzedaży dla Twoich produktów i jest także świetnym uzupełnieniem dla tradycyjnego sklepu. Profesjonalny sklep internetowy, to element niezbędny dla każdej firmy prowadzącej sprzedaż produktów dla klientów detalicznych i firm.

To, czy sklep internetowy odniesie sukces zależy od kilku czynników. Na obrót w sklepie internetowym ma wpływ nie tylko cena produktów i asortyment. Niemniej ważne jest zadbanie o jego nowoczesny wygląd, czytelną nawigację i prostą ścieżkę zakupową. Projekt sklepu musi uwzględniać fakt, że coraz więcej zakupów klienci dokonują na swoich smartfonach, dlatego planując tworzenie sklepu internetowego, trzeba pamiętać, aby był to responsywny sklep internetowy, czyli dostosowany do wyświetlania na urządzeniach mobilnych.

Jeśli nadal masz wątpliwości, czy powinieneś zainwestować we własny sklep internetowy, zapoznaj się z poniższymi akapitami, gdzie przedstawiamy podstawowe zalety posiadania własnej platformy do prowadzenia sprzedaży internetowej.

Zalety posiadania sklepu internetowego

Szeroka grupa docelowa

sklep internetowy jest dostępny dla wszystkich użytkowników internetu, co pozwala na dotarcie do szerokiej grupy odbiorców.

Możliwość sprzedaży produktów przez całą dobę

sklep internetowy działa 24 godziny na dobę, co oznacza, że klienci mogą dokonywać zakupów o dowolnej porze.

Oszczędność kosztów

posiadanie sklepu internetowego pozwala na znaczące oszczędności kosztów związanych z prowadzeniem tradycyjnego sklepu, takich jak koszty wynajmu lokalu czy zatrudnienia pracowników.

Możliwość personalizacji i automatyzacji procesów

sklep internetowy umożliwia personalizację procesów sprzedaży oraz automatyzację wielu czynności, co pozwala na znaczne oszczędności czasu i pracy.

Możliwość śledzenia i analizowania danych

sklep internetowy pozwala na śledzenie i analizowanie danych dotyczących sprzedaży oraz zachowań klientów, co pozwala na lepsze dostosowanie oferty do potrzeb odbiorców.

Możliwość rozszerzenia działalności na rynki zagraniczne

sklep internetowy umożliwia łatwe rozszerzenie działalności na rynki zagraniczne, bez konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów związanych z otwarciem oddziału w innym kraju.

Dodatkowe integracje sklepu internetowego

Czysty sklep internetowy, umożliwiający jedynie sprzedaż asortymentu to dzisiaj często już za mało, aby prowadzenie biznesu internetowego przynosiło oczekiwane rezultaty. Dlatego tworząc sklepy internetowe dajemy klientom możliwość integracji sklepu z różnymi zewnętrznymi podmiotami, takimi jak systemy płatności online (np. PayU, przelewy24, Stripe, PayPal), Allegro, integracje z kurierami, czy systemami sprzedażowo-magazynowymi, takimi jak Subiekt, czy SQLogic.

Na etapie projektowania sklepu internetowego warto przemyśleć sobie kwestię integracji, aby wdrożenie sklepu przebiegało sprawnie. To na jakie integracje się zdecydujemy będzie miało wpływ na cały proces tworzenia sklepu internetowego.

Proces budowy sklepu internetowego

Wykonanie sklepu internetowego wymaga przeprowadzenia procesu dogłębnej analizy. Niezbędne jest określenie wszystkich potrzeb oraz oczekiwań klienta względem nowotworzonego sklepu internetowego. Na tym etapie trzeba zdecydować, jakie kategorie produktów chcemy posiadać w naszym sklepie internetowym, jakie dodatkowe funkcje (np. kupony rabatowe?), czy też jakie integracje chcielibyśmy wdrożyć. Na podstawie przeprowadzonej analizy przygotowujemy ofertę na stworzenie sklepu internetowego. Kolejny krok to podpisanie umowy i wpłata zaliczki przez Klienta. W przypadku sklepów internetowych płatność rozbijamy zawsze na 2 etapy (40% po podpisaniu umowy i 60% po uruchomieniu sklepu internetowego na serwerze klienta). W kolejnym kroku następuje etap tworzenia projektu graficznego oraz wszystkich funkcjonalności sklepu. Etap powstawania sklepu internetowego jest różny w zależności od wielkości sklepu, a także liczby integracji, którą należy wykonać. W przypadku niewielkich projektów sklepów wooCommerce czas realizacji powinien się zamknąć w ciągu 1 miesiąca.

Tworzenie sklepów internetowych wooCommerce

W initSoft tworzymy skuteczne sklepy internetowe oparte o wooCommerce. Sklepy internetowe WordPress + wooCommerce, to doskonałe rozwiązanie dla firm, które w swojej ofercie posiadają asortyment poniżej 2000 produktów. Tworzenie sklepów wooCommerce jest też tańszym przedsięwzięciem, aniżeli budowanie systemów sklepów internetowych w oparciu o inne popularne silniki, jak choćby Prestashop, czy Magento. Dodatkowo, dla osób zaznajomionych z WordPress, oprogramowanie sklepu wooCommerce będzie równie proste w obsłudze, jak zarządzanie zwykłą stroną internetową WordPress.

Tworzenie sklepów internetowych Prestashop

Dla najbardziej wymagających klientów, których oferta zawiera duże ilości produktów (asortyment kilku tysięcy pozycji w sklepie online) dostarczamy sklepy internetowe na silniku Prestashop. To rozwiązanie doskonale sprawdza się w przypadku dużych firm handlowych, które potrzebują wysokowydajnych rozwiązań do obsługi dużego ruchu i dużej sprzedaży. W takich wypadkach konieczne jest oprogramowanie sklepu, które zapewni wysoką wydajność, wysoką skalowalność i nieprzerwane działanie sklepu. W takich wypadkach najlepiej sprawdzi się właśnie Prestashop.

Sklepy wooCommerce vs Sklepy Prestashop

Główna różnica pomiędzy sklepami opartymi o wooCommerce, a tymi budowanymi w oparciu o Prestashop jest taka, iż Prestashop jest zupełnie odrębnym oprogramowaniem, z kolei wooCommerce to rozbudowany plugin, który rozszerza możliwości WordPressa o funkcje sklepu internetowego. Można więc śmiało powiedzieć, że wooCommerce, to inaczej sklep internetowy WordPress.

Sklepy internetowe tworzone w oparciu o Prestashop lepiej sprawdzą się w przypadku firm, które posiadają rozbudowany asortyment produktów (powyżej 2000 produktów). Z kolei do 1000 produktów bardzo dobrze swoje zadanie spełni wooCommerce.

Ile kosztuje Sklep Internetowy?

W przypadku tworzenia sklepów internetowych nie istnieją sztywne cenniki czy cenowe pakiety sklepów internetowych. Wszystko zależy od funkcjonalności sklepu internetowego jakie chcesz posiadać oraz od integracji, jakie chcesz dodać do swojego sklepu. Można założyć, że prosty sklep oparty o wooCommerce, zawierający do 50 produktów oraz integrację z jednym operatorem płatności (np. przelewy24) to kwota rzędu 3000-3500 PLN netto. Sklepy z większą liczbą produktów oraz dodatkowymi funkcjonalnościami oraz integracjami wyceniane muszą być indywidualnie.

Tworzenie sklepów internetowych – Podsumowanie

Rynek e-commerce zmienia się każdego roku bardzo dynamicznie. Pojawiają się nowe strategie sprzedaży, nowe kanały dostępu do klienta, czy też nowe sposoby prezentacji oferty. Jednak jedno jest pewne – prowadząc działalność handlową, nie można dzisiaj pozwolić sobie na brak sklepu internetowego. Jeśli posiadasz sklep stacjonarny, to dobry sklep internetowy zapewni Ci stały dostęp nowych klientów, doda prestiżu Twojej firmie i pomoże zbudować wizerunek w sieci.

Co możemy Ci zaoferować w zakresie tworzenia sklepów internetowych?

  • rojektowanie sklepu internetowego (indywidualny projekt lub na podstawie istniejącego projektu graficznego)
  • Instalację i konfigurację platformy sklepowej (WooCommerce lub Prestashop)
  • Dostosowanie motywu do indywidualnych potrzeb klienta
  • Dodanie podstawowych wtyczek i funkcjonalności, takich jak formularz zamówienia, koszyk zakupów, integracja z systemami płatności itp.
  • Wprowadzenie produktów do sklepu (opis, zdjęcia, ceny itp.)
  • Integracja ze stronami mediów społecznościowych
  • Integracja z zewnętrznymi dostawcami
  • Pozycjonowanie i optymalizacja sklepu
  • Podpięcie analityki sklepu internetowego, która umożliwi śledzenie ruchu w sklepie

Opowiedz o swoim sklepie

Powierz stworzenie sklepu internetowego specjalistom. Skontaktuj się z nami, wypełniając poniższy formularz.

Scroll to Top