fbpx

Jak zwiększyć ruch i sprzedaż na stronie internetowej? [10 sposobów]

Jak zwiększyć ruch i sprzedaż na stronie internetowej? [10 sposobów]

Wzbudzenie odpowiedniego ruchu i zachowanie go przez dłuższy czas jest z pewnością problematyczne dla wielu początkujących właścicieli różnych witryn, którzy chcą przyciągnąć uwagę wielu użytkowników. Sposobów na zwiększenie ruchu jest wiele i mogą przynosić one bardzo różne efekty w zależności od tego jaką stronę prowadzisz oraz czy jest to zwykły blog czy na przykład sklep internetowy. Zobacz jakie sposoby sprawdzają się najlepiej w danych okolicznościach oraz wykorzystaj je na własnym przykładzie!

 

Reklamy na Facebooku

Dawniej najpopularniejszymi formami reklamy były wszelkiego rodzaju ogłoszenia w prasie oraz roznoszenie ulotek do skrzynek w blokach czy domach jednorodzinnych. Obecnie jednak świat znacząco się zmienił i co za tym idzie starodawne reklamy są już znacznie rzadziej spotykane, a zostały one zastąpione tymi, które trafią to szerszej liczby odbiorców. Dzięki temu coraz więcej sklepów stacjonarnych decyduje się na rozszerzenie swojej oferty o sklep internetowy, gdyż daje on dużo większe możliwości oraz szanse rozwoju w przyszłości. Pamiętaj jednak, że zorganizowanie odpowiedniej kampanii nie jest proste dla początkującego właściciela firmy i dlatego warto skorzystać z pomocy profesjonalistów, którzy zajmują się tym na co dzień. Po określeniu odpowiednich priorytetów z pewnością dużo łatwiej będzie trafić ci do konkretnej grupy docelowej, która zdecydowana jest na zakup konkretnego produktu.

 

SEO

Praktycznie każdy z nas codziennie używając telefonu komórkowego z dostępem do Internetu używa różnych przeglądarek do poszukiwania informacji. Zazwyczaj będziemy decydowali się na przeczytanie artykułu, który pojawi się dosyć wysoko na liście wyników. Dlatego też bardzo istotne jest pisanie artykułów, które będą pokazywały się na samej górze w różnych wyszukiwarkach. Wówczas osoby zainteresowane danym tematem lub poszukujący szybko informacji natrafią na twój sklep bądź bloga opisującego dany problem i być może przy zastosowaniu odpowiednich trików marketingowych zdecydują się na zakup pewnych usług czy produktów, które posiadasz w swojej ofercie. Poza tym niektórzy być może zdecydują się na zapisanie do bazy mailingowej lub w ramach podziękowania napiszą przyjemny komentarz lub wystawią opinię w Google, co wpłynie pozytywnie na wizerunek twojej firmy.

 

Współprace z innymi twórcami

Współpracowanie z innymi właścicielami firm może wiązać się z bardzo wieloma pozytywnymi skutkami dla obu stron transakcji. Tak też na przykład współpraca taka może polegać na tym, iż dwa przedsiębiorstwa działające w podobnej dziedzinie napiszą nawzajem artykuły przedstawiające swoje oferty. Dodatkowe linkowanie z innych witryn znacząco pomaga w zwiększeniu ruchu poprzez dużo lepsze pozycjonowanie w wyszukiwarkach. Odnoszenie się do danych stron świadczy o tym, iż treść tam zawarta jest interesująca i warto pokazać ją innym użytkownikom. Przynajmniej tak twierdzą algorytmy wykorzystywany przez wiele wyszukiwarek. Współprace te mogą również polegać na promowaniu danych produktów chociażby na Instagramie lub Facebooku. Osoby posiadające szeroką publikę dotrą do dużego grona odbiorców i być może dana osoba poszukująca przedstawiony produkt zdecyduje się na zapoznanie z ofertą i ostatecznie na zakup. Wszystko jednak będzie zależało od tego w jakiej dziedzinie działasz oraz do jakiej grupy odbiorców chcesz trafić.

 

Konkursy

Posiadasz już pewną grupę odbiorców na swoim fanpage i zastanawiasz się w jaki sposób możesz ich zmobilizować do zwiększonej aktywności? Publikowanie zwykłych postów z jakimiś pytaniami nie dają zbyt dużych efektów? Warto wówczas zorganizować konkurs z nagrodami, który nie będzie szczególnie wymagający, a będzie mocno związany z dziedziną w której działasz. Dzięki temu wiele osób może trafić na twoją stronę internetową oraz zapoznać się z twoją ofertą ponownie, jeżeli wcześniej wiedzieli o twoim istnieniu. Bardzo częstą formą konkursu będą różnego rodzaju rebusy bądź stworzenie hasła reklamowego. Pamiętaj wówczas, że jeżeli któreś z nich szczególnie ci się spodoba będziesz mógł je wykorzystać do promocji działalności. Może więc przynieść to bardzo dobre rezultaty i poza zwiększeniem ruchu zyskasz wiele gotowy materiałów promocyjnych.

 

Bieżące publikacje

Dodawanie postów oraz artykułów na twoją stronę przez regularny okres czasu jest bardzo ważny. Warto zachować odpowiednią motywację i dopiero takie działanie przyniesie zadowalające efekty. Jeżeli bowiem nawet będziesz posiadał ciekawą treść, ale będzie ona ukazywała się jedynie co jakieś okresy czasu użytkownicy, którzy na samym początku będą zainteresowani nie będą oczekiwać kilka tygodni czy miesięcy na ukazanie się nowego tekstu. Dodatkowo twoja strona w takich okolicznościach nie będzie pozycjonowania się zbyt dobrze, a spora część pozyskanych użytkowników może po prostu zapomnieć o istnieniu twojej firmy.

 

Newsletter

Dawniej newsletter był z pewnością bardzo powszechnie stosowany i często wykorzystywany przez wiele stron internetowych. Teraz znacznie rzadziej użytkownicy decydują się na zapisanie do bazy mailingowej, a co za tym idzie może być znacznie trudniej przypomnieć o swoim istnieniu osobie, która już odwiedzała twoją stronę. Istnieją jednak sposoby na to, aby zachęcić użytkowników do podawania swoich maili, na które będą dostawać na przykład aktualne promocje lub informacje o nowych artykułach. Bardzo dobrym sposobem na zwiększenie liczby maili będzie podarowanie kodu rabatowego na pierwsze zakupy w zamian za podanie adresu swojej skrzynki. Jeżeli jednak prowadzisz bloga bądź inną stronę tego typu możesz zaproponować wysłanie darmowego ebooka lub jakiś materiałów promocyjnych. Stworzenie dużej bazy mailingowej może dać znacznie większe możliwości rozwoju oraz wysyłania reklam do osób, które kiedyś były zainteresowane danym tematem i być może będą do niego wracać w przyszłości.

 

Interesujące artykuły i tytuły

Osoby prowadzące od dłuższego czasu konta na Facebooku czy zajmujący się tworzeniem treści na bloga bardzo dobrze wiedzą jak ważne jest dobranie odpowiedniego tytułu, który zachęci czytelnika do kliknięcia oraz zapoznaniem się z treścią. Wymyślenie clickbaitowego tytułu w połączeniu z treścią dobrej jakości powinno przynieść bardzo dobre efekty. Wielu czytelników jest po prostu znudzonych powtarzającymi się nagłówkami, które nie zachęcają do zapoznania się z treścią, która w wielu przypadkach jest dosyć wartościowa i w rzeczywistości zainteresowałaby drugą osobę. Najlepiej będzie przetestować, które nagłówki klikają się lepiej, gdyż w wielu branżach może być to zupełnie inne i również bardzo dużo zależy od tego czy kierujesz swoje artykuły do osób w młodszym czy starszym wieku. Ta pierwsza grupa odbiorców znacznie lepiej powinna reagować na tytuły clickbaitowe, które znacząco lepiej zwrócą uwagę. Zaś osoby nieco starsze nie będą nabierały się na takie wyolbrzymienia i w wielu przypadkach może to wręcz odstraszyć. Warto jednak wymyślić interesujący tytuł, który zaciekawi już od samego początku.

 
 

Analiza ruchu i wyciąganie wniosków ze statystyk

Wykonanie badania ruchu za pomocą specjalnych narzędzi do tworzenia statystyk będzie bardzo ważnym elementem i da ci sporo nowych informacji, o których być może nie masz pojęcia. Po wykonaniu takiego badania będziesz w stanie stwierdzić między innymi do jakiej grupy użytkowników trafiasz oraz jak dużo czasu spędzają oni na twojej stronie. Otrzymasz również dane które artykuły są najchętniej czytane. Jak widzisz może dać to sporo przydatnych informacji, których nie jesteś w stanie zebrać samodzielnie bez używania dodatkowych narzędzi. Poza tym dowiesz się z jakich regionów Polski czy świata pochodzi największy ruch, co zaś może być na przykład bardzo ważne podczas prowadzenia sklepu stacjonarnego lub innej firmy wykonującej dane usługi. Wykonanie badania ruchu pozwoli zoptymalizować wiele reklam oraz da ci pewne informacje, dzięki którym będziesz w stanie tworzyć treści bardziej interesujące, które przyciągną dużą grupę odbiorców.

 
 

Promocja na targach i imprezach branżowych

Prowadzenie sklepu internetowego wymaga organizowanie wiele form promocji, gdyż dzięki temu możesz zyskać ogromną liczbę klientów, którzy będą zostawiać swoje pieniądze podczas wykonywania zamówień. Najprostszym sposobem na trafienie do większej grup odbiorców będzie zorganizowanie stoiska na targach branżowych danej specjalności. Pojawiają się tam osoby jedynie zainteresowane danym tematem, które być może zdecydują się na skorzystanie z twojej oferty, jeżeli będzie wystarczająco atrakcyjna pod względem cenowym oraz oferowanej jakości. Jeżeli nawet ostatecznie dojdzie do transakcji z pewnością zwiększy to ruch na twojej witrynie oraz zwiększy rozpoznawalność wśród osób interesujących się twoją dziedziną. Na przykład bardzo dobrym pomysłem dla sklepu z zaproszeniami ślubnymi może być zorganizowanie stoiska na targach właśnie tej specjalności.

 
 

Nie poddawaj się!

Bardzo rzadko zdarza się, że zaraz po opublikowaniu pierwszych postów czy artykułów na danej stronie od razu osiągniesz duży sukces i przyciągniesz setki albo i tysiące czytelników. Tak się po prostu nie dzieje, gdyż osoby, które prowadzą swoje strony od wielu lat mają znaczącą przewagę oraz posiadają oni swoją grupę docelową, która może pokrywać się z osobami, do których sam chcesz trafić. Dlatego musisz się wyróżnić na przykład treścią lepszej jakości. Zdobywanie nowych odbiorców jest procesem długofalowym i najgorsze co można zrobić to poddać się po kilku tygodniach. Na lepsze pozycjonowanie się w wyszukiwarce również potrzeba długiego czasu i regularnego dodawania nowych artykułów. Dlatego nigdy nie wykonuj pochopnych kroków, które wcale nie przyniosą dobrych efektów. Pamiętaj małymi kroczkami dojdziesz do celu i po osiągnięciu pewnego pułapu znacznie łatwiej będzie ci się rozwijać w szybszym tempie.

Scroll to Top