Pozycjonowanie stron www to z jednej strony temat skomplikowany, monotonny i powolny w realizacji, ale jednocześnie taki, który w dłuższej perspektywie jest w stanie przynieść klientowi wymierne korzyści związane z widocznością jego witryny wynikach wyszukiwania Google. Pozycjonowanie stron www pozwala w sposób świadomy budować widoczność firmy w sieci. Jesteśmy entuzjastami pozycjonowania stron internetowych. Dzięki naszym usługom, Twoja strona internetowa może zyskać wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania Google. Poniżej przedstawimy jakie czynniki wpływają na pozycjonowanie strony i jakie techniki stosujemy, aby pomóc Twojej stronie osiągnąć sukces.
Czym jest skuteczne pozycjonowanie stron www?
Aby osiągnąć sukces w Internecie, nie wystarczy jedynie posiadanie strony – trzeba jeszcze zadbać o to, aby potencjalni klienci mogli ją łatwo odnaleźć, dlatego optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek jest bardzo ważna, ponieważ pozwala na zwiększenie liczby odwiedzin na stronie internetowej, a co za tym idzie, na zwiększenie sprzedaży.
W tym celu stosuje się techniki pozycjonowania stron www, które mają na celu poprawę widoczności strony w wynikach wyszukiwania. Skuteczne pozycjonowanie stron www to szereg działań, które mają na celu zwiększenie widoczności konkretnej strony internetowej na określone słowa kluczowe i w efekcie doprowadzenie do pojawienia się pozycjonowanej witryny na pierwszej stronie Google lub w idealnym scenariuszu – na pierwszej pozycji w Google.
Strategia pozycjonowania stron – na czym polega?
Czym są słowa kluczowe w procesie pozycjonowania?
Słowa kluczowe to frazy, które są wpisywane przez użytkowników w wyszukiwarkę Google. W odpowiedzi na nie, wyszukiwarka zwraca nam listę stron, które najlepiej pasują do zadanych słów kluczowych. Pozycjonowanie stron internetowych polega na tym, aby na interesujące nas frazy (słowa kluczowe) zwiększyć widoczność naszej strony w wynikach wyszukiwania Google. Słowa kluczowe możemy podzielić na:
- słowa kluczowe główne (tzw. head keywords) – jedno lub max. 2 słowa, np. pielęgnacja włosów
- słowa kluczowe długiego ogona (tzw. long tail keywords) – fraza składająca się z min. 3 słów, np. pielęgnacja włosów kręconych
- słowa kluczowe w pozycjonowanie lokalnym – składa się z głównego słowa kluczowego + nazwa miasta/regiony, np. pielęgnacja włosów kręconych Kraków
Pozycjonowanie na główne słowa kluczowe
Główne słowa kluczowe (head keywords) to słowa, które są najczęściej wpisywane w wyszukiwarkę. Zazwyczaj są bardzo trudne do pozycjonowania ze względu na dużą konkurencję, dlatego osiągnięcie pierwszej strony w Google na takie frazy może być liczone nie w miesiącach, ale w latach. Nie zawsze jednak warto się pozycjonować na takie frazy, gdyż często są one bardzo ogólne i niekoniecznie będą wpisywane w Google akurat przez naszych idealnych klientów.
Pozycjonowanie long tail
Słowa kluczowe długiego ogona – to bardziej szczegółowe frazy wpisywane w oknie wyszukiwarki. Nie są wpisywane tak często jak frazy główne, jednak zazwyczaj osoba, która wpisuje taką frazę jest już świadoma tego jaki ma problem i jakiego rozwiązania poszukuje. Będąc widocznym na frazy z długiego ogona będziemy przyciągać na naszą stronę klientów realnie zainteresowanych naszymi usługami.
Pozycjonowanie lokalne
Pozycjonowanie lokalne to specyficzny rodzaj pozycjonowania, który koncentruje się na wybranym obszarze geograficznym. Prowadząc niewielki biznes usługowy, może nam zależeć by przede wszystkim być rozpoznawalnym na terenie, na którym świadczymy swoje usługi. Pozycjonowanie strony internetowej na całą Polskę raczej mija się z celem jeśli prowadzimy salon fryzjerski w centrum Krakowa. W takiej sytuacji zależy nam, aby być widocznym na frazę salon fryzjerski Kraków. Tutaj z pomocą przychodzi usługa pozycjonowania lokalnego, która cechuje się takim doborem słów kluczowych, aby poprawić widoczność danej strony na frazy lokalne. Bardzo dobrym narzędziem wspierającym proces pozycjonowania lokalnego jest Google Moja Firma.
Google Moja Firma
Google Moja Firma to usługa firmy Google, która umożliwia stworzenie darmowej wizytówki Twojej firmy. Takie wizytówki pokazują się następnie w wynikach wyszukiwania Google, zarówno w głównej wyszukiwarce, jak również w zakładce Mapy oraz w aplikacji Google Maps. W wizytówce oprócz nazwy i danych kontaktowych możemy umieścić informację o godzinach otwarcia naszej firmy, a także informacje o świadczonych usługach. Samo założenie wizytówki Google pozytywnie wpłynie na Twoją widoczność w lokalnych wynikach wyszukiwania, ale nie gwarantuje jeszcze sukcesu w pozycjonowaniu lokalnym. O wizytówkę Google również należy dbać i poświęcić czas na jej pozycjonowanie. Umiejętne połączenie wizytówki Google Moja firma z lokalnym pozycjonowaniem strony internetowej może jednak dać bardzo dobre rezultaty w postaci widoczności na pierwszej stronie wyników wyszukiwania.
Co wpływa na pozycję w wyszukiwarce Google
Na widoczność strony w Google wpływ mają zarówno aspekty czysto techniczne, jak również treść strony internetowej. Poniżej przedstawiamy kilka najważniejszych czynników, wpływających na pozycjonowanie stron Google.
Szybkość ładowania strony
Witryny, które ładują się bez opóźnień, są premiowane w rankingach Google. Szybkość działania swojej strony możesz sprawdzić np. za pomocą GT Metrix. Jeśli wynik będzie poniżej 80%, to należy w pierwszej kolejności zadbać o optymalizację techniczną strony.
Certyfikat SSL
Algorytmy Google dużą wagę przywiązują do bezpieczeństwa witryny, dlatego posiadanie certyfikatu SSL to element, który ma istotny wpływ na pozycjonowanie stron www
Budowa adresów URL
Jeśli posiadasz stronę, której adresy url zbudowane są w następujący sposób: www.mojadomena.pl/2023-03-01/?p=123 to ciężko będzie zbudować widoczność Twojej strony w Google. Zadbaj o to, aby adresy url na Twojej stronie zawierały słowa kluczowe, a ich budowa była przyjazna zarówno dla odbiorcy docelowego jak i dla robotów Google.
Przykład poprawnego adresu url, to np. www.initsoft.pl/pozycjonowanie-lokalne
Linkowanie wewnętrzne
Ważnym elementem dla algorytmów Google jest przejrzysta struktura serwisu internetowego, co wiąże się z poprawnym linkowaniem wewnątrz Twojej witryny. Projektując ofertę oraz wpisy na bloga firmowego musisz pamiętać, aby wszystkie Twoje treści składały się w logiczną całość.
Linkowanie zewnętrzne
Kiedyś linkowanie zewnętrzne było kluczowym elementem pozycjonowania stron www. Im więcej linków z zewnętrznych serwisów kierowało na Twoją stronę, tym bardziej wartościowa była ona w oczach Google. Aktualnie linkowanie zewnętrzne nadal ma znaczenie w procesie pozycjonowania, jednak dzisiaj bardziej niż ilość linków przychodzących liczy się ich jakość. Co więcej, linki pochodzące ze stron słabej jakości mogą mieć wręcz negatywny wpływ na efekty pozycjonowania strony.
Słowa kluczowe
Należy zadbać, aby poprawnie używać słów kluczowych w nagłówkach H1, H2 i H3, a także w meta description strony oraz samych artykułach na stronie.
Treści na pozycjonowanej stronie www
Niezwykle ważny element strategii pozycjonowania, wpływający w dużej mierze na pozycję strony w Google. Google promuje atrakcyjne treści. Należy więc zadbać o przygotowanie treści nacechowanych słowami kluczowymi (aby były atrakcyjne dla robotów Google), ale także niosących wartość dla Twoich odbiorców. Należy też pamiętać, aby treści publikować regularnie, dlatego chcąc zwiększyć widoczność swojej strony warto rozważyć kwestię założenia bloga na swojej stronie www.
Jak przeprowadzić skuteczne pozycjonowanie stron usługowych?
Przeprowadzenie skutecznego pozycjonowania strony to nie tylko większa widoczność i zwiększenie liczby wejść na nią, ale także budowanie pozytywnego wizerunku Twojej firmy w Internecie. Im bardziej Twoja strona jest widoczna i popularna, tym większa szansa, że potencjalni klienci będą mieli o Tobie pozytywne zdanie. Poniżej kilka najważniejszych czynników wpływających na pozycjonowanie stron firmy.
Wybór słów kluczowych
Pierwszym krokiem do skutecznego pozycjonowania strony jest wybór słów kluczowych. Są to słowa, frazy lub terminy, które najlepiej opisują Twoje usługi i które będą wpisywane przez potencjalnych klientów w wyszukiwarkach. Dobrze dobrane słowa kluczowe są kluczem do sukcesu w pozycjonowaniu.
Optymalizacja treści
Budowanie linków
Analiza konkurencji
Przed przystąpieniem do pozycjonowania warto dokładnie przeanalizować swoją konkurencję. Ważne jest, aby poznać ich strategie pozycjonowania i przemyśleć, w jaki sposób można je poprawić i zwiększyć swoją przewagę na rynku.
Optymalizacja strony internetowej
Ważne jest, aby strona była przyjazna dla wyszukiwarek. W tym celu warto zadbać o odpowiednią strukturę strony, wykorzystywać odpowiednie tagi i nagłówki oraz dbać o odpowiednią szybkość ładowania strony.
Monitorowanie wyników pozycjonowania
Czy pozycjonowanie stron usługowych to skomplikowany proces?
Czy pozycjonowanie strony usługowej jest kosztowne?
Koszty pozycjonowania strony usługowej są zależne od wielu czynników, takich jak wybrane słowa kluczowe czy konkurencja na rynku. Warto jednak pamiętać, że inwestycja w pozycjonowanie to inwestycja w skuteczną promocję firmy.
Jak długo trwa proces pozycjonowania strony usługowej?
Pozycjonowanie sklepów internetowych
Jakie są kluczowe elementy pozycjonowania sklepów internetowych?
Poniżej przedstawiamy listę kluczowych elementów, o jakie należy zadbać rozpoczynając pozycjonowanie sklepu internetowego. Tak jak w przypadku pozycjonowania stron są to niezbędne elementy sukcesu.
Słowa kluczowe
Treść strony produktowej
Treść strony produktowej w naszym sklepie internetowym jest bardzo ważna aby uzyskać satysfakcjonujące efekty pozycjonowania strony. Treść powinna być wartościowa i dostarczać użytkownikom potrzebnych informacji na temat naszych produktów lub usług. Ważne jest, aby treść była również zgodna z frazami kluczowymi, które chcemy wykorzystać w pozycjonowaniu. Należy mieć na uwadze, iż w przypadku sklepów internetowych nie powinniśmy celować w ogólne słowa kluczowe. Prowadząc sklep z obuwiem, pozycjonowanie na frazę „obuwie sportowe” będzie zbyt kosztowne i nierentowne. Zdecydowanie lepiej prowadzić w tym przypadku pozycjonowanie typu long tail i użyć frazy takiej jak np. „obuwie sportowe męskie puma”. Trafimy wtedy ze swoim przekazem do osób zainteresowanych konkretnym produktem.
Linki zwrotne
Struktura sklepu internetowego
Struktura sklepu internetowego jest ważna dla pozycjonowania. Sklep powinien być łatwy w nawigacji i jego struktura powinna być zrozumiała dla użytkowników oraz robotów wyszukiwarek. Dzięki temu sklep internetowy będzie łatwiejszy do indeksowania przez wyszukiwarki, co przyczyni się do poprawy pozycji w wynikach wyszukiwania.
Szybkość ładowania sklepu internetowego
Audyt SEO
- struktura strony internetowej
- treść na stronie
- wykorzystanie słów kluczowych
- optymalizacja meta tagów
- szybkość ładowania strony
- linki wewnętrzne i zewnętrzne
- responsywność strony
Audyt SEO jest ważny, ponieważ pozwala na identyfikację czynników, które mogą wpłynąć na pozycję strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Po zidentyfikowaniu tych czynników, można podjąć kroki w celu zoptymalizowania strony pod kątem wyszukiwarek. Dzięki temu strona internetowa może zyskać wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania, co prowadzi do większej liczby odwiedzin strony.
Wykonaj audyt swojej strony
Jeśli potrzebujesz zidentyfikować słabe punkty na swojej stronie napisz do nas. Przygotujemy dla Ciebie niezobowiązującą wycenę audytu Twojej strony internetowej.
Formularz kontaktowy
Pozycjonowanie nowej strony internetowej – kiedy zacząć?
Pozycjonowanie strony internetowej warto rozpocząć jak najwcześniej, aby od początku istnienia firmy w Internecie, świadomie budować jej widoczność i rozpoznawalność.
Jeśli nowobudowana strona została poprawnie zaprojektowana, można od razu przystąpić do procesu pozycjonowania. Pierwszym krokiem jest wybór słów kluczowych. Słowa kluczowe powinny być związane z treścią strony i jej celami. Należy wybierać słowa kluczowe, które są popularne w wyszukiwarkach, ale jednocześnie niezbyt konkurencyjne.
Warto pozycjonować stronę od początku jej pojawienia się w Internecie, ponieważ proces ten wymaga czasu i cierpliwości. Im wcześniej rozpoczniemy pozycjonowanie, tym szybciej będziemy mogli zacząć cieszyć się zwiększonym ruchem na stronie internetowej.
Kiedy zobaczę efekty pozycjonowania?
Odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna i zależy od wielu czynników, jak konkurencyjność słów kluczowych w danej branży, wiek domeny internetowej, jakość strony internetowej, czy częstotliwość aktualizowania treści na stronie. A to tylko niektóre z czynników mających wpływ na szybkość pozycjonowania. W niektórych przypadkach pełne efekty pozycjonowania (pierwsza strona Google) można zobaczyć już po kilku dniach, w innych przypadkach może to zająć kilka miesięcy lub w przypadku bardzo konkurencyjnych fraz nawet kilka lat. Gwarantujemy jednak, iż pierwsze efekty pozycjonowania stron będą widoczne najpóźniej po 3 miesiącach od wdrożenia naszej strategii SEO. Jeśli nie osiągniemy zwiększenia widoczności pozycjonowanej strony w tym czasie, zwracamy klientowi pieniądze.
Ile kosztuje pozycjonowanie stron www?
Koszty pozycjonowania stron www zależą przede wszystkim od doboru słów kluczowych. Im większa konkurencja na dane słowo, tym większy koszt pozycjonowania. W initSoft staramy się tak dopasować naszą ofertę, aby pozycjonowanie stron www było rentowne nawet dla mikroprzedsiębiorstw, które nie posiadają dużych budżetów marketingowych. Wśród naszych klientów znajdują się nawet jednoosobowe firmy, które dzięki usłudze pozycjonowania stron www, już na początkowym etapie działalności starają się budować swoją przewagę konkurencyjną i rozpoznawalność w sieci.
Jeżeli chcesz poznać dokładny koszt pozycjonowania Twojej strony www, wypełnij poniższy formularz, a w ciągu 24 godzin otrzymasz od nas wycenę.
{formularz kontaktowy z polami: imie, adres email, nr telefonu (opcjonalnie), domena, propozycje slow kluczowych (opcjonalnie), tresc wiadomosci (opcjonalnie)}
Dlaczego warto pozycjonować swoją stronę razem z initSoft?
Posiadanie strony internetowej to konieczność dla każdej firmy, która pragnie zdobyć nowych klientów i utrzymać już istniejących. Jednak, aby osiągnąć sukces w Internecie, ważne jest, aby Twoja strona internetowa była widoczna dla potencjalnych klientów. Właśnie dlatego, warto skorzystać z usług agencji pozycjonującej stronę internetową, a w szczególności z agencji initSoft.
Spersonalizowane podejście
Jednym z najważniejszych powodów, dla których warto skorzystać z usług initSoft, jest spersonalizowane podejście do każdego klienta. Zamiast korzystać z uniwersalnych rozwiązań, dostosowujemy swoje działania do specyficznych potrzeb i celów każdego klienta. Dzięki temu, każdy klient otrzymuje rozwiązania najlepiej dopasowane do jego branży i celów biznesowych.
Zgrany i doświadczony zespół
Nasz zespół posiada niezbędne umiejętności i wiedzę do skutecznego pozycjonowania stron internetowych. Dzięki temu, klient może mieć pewność, że jego strona internetowa będzie pozycjonowana przez specjalistów z dużym doświadczeniem w branży.
Skuteczne pozycjonowanie
Innym powodem, dla którego warto pozycjonować swoją stronę razem z initSoft, jest nasza skuteczność. Stosujemy tylko sprawdzone i skuteczne metody pozycjonowania, dzięki czemu strona klienta może osiągnąć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu, potencjalni klienci łatwiej znajdą stronę internetową klienta, co zwiększy szansę na zwiększenie liczby konwersji. Co ważne – nasze metody są w 100% zgodne z wytycznymi Google.
Kontrola nad budżetem
Kolejnym powodem, dla którego warto pozycjonować swoją stronę razem nami, jest kontrola nad budżetem. Oferujemy swoim klientom elastyczne pakiety usług, które pozwalają na dostosowanie działań do budżetu klienta. Dzięki temu, klient nie musi obawiać się przekroczenia ustalonego budżetu, a jednocześnie otrzymuje skuteczne działania pozycjonujące.
Ścisła analiza
Na bieżąco prowadzimy szczegółową analizę strony internetowej klienta, aby ustalić mocne i słabe strony witryny. Dzięki temu jesteśmy w stanie szybko reagować na zmiany w algorytmach Google i cały czas udoskonalać proces pozycjonowania stron www.
Optymalizacja techniczna strony
Jednym z kluczowych elementów skutecznego pozycjonowania strony internetowej jest optymalizacja techniczna. Na początku współpracy przeprowadzamy szczegółową analizę techniczną strony klienta, aby ustalić, jakie elementy wymagają poprawy. Dzięki tym zabiegom, już na starcie zwiększamy szanse na uzyskanie wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania.
Analiza konkurencji
Przeprowadzamy również dla każdego klienta analizę konkurencji, aby zidentyfikować najlepsze strategie pozycjonowania dla danej branży. Dzięki temu nie zgadujemy co może zadziałać dla klienta, ale opierając się na konkretnych danych, możemy dostosować swoje działania do konkurencji i zwiększyć szanse na osiągnięcie sukcesu.
Regularne raportowanie
Regularnie raportujemy swoim klientom postępy w pozycjonowaniu ich strony internetowej. Dzięki temu, klient może na bieżąco śledzić progres i w razie potrzeby wprowadzać zmiany w strategii pozycjonowania.
Optymalizacja treści
Właściwa optymalizacja treści to kluczowy element skutecznego pozycjonowania strony internetowej. Pomagamy swoim klientom w tworzeniu treści, które są zarówno atrakcyjne dla potencjalnych klientów, jak i optymalizowane pod kątem wyszukiwarek. Dzięki temu, klient może mieć pewność, że jego strona internetowa będzie nie tylko dobrze pozycjonowana, ale również przyciągnie uwagę potencjalnych klientów.
Skuteczna kampania reklamowa
Oferujemy również usługi z zakresu kampanii reklamowych w Internecie. Dzięki temu, klient może dotrzeć do potencjalnych klientów za pomocą reklam na różnych platformach internetowych za pomocą Google Ads czy Facebook Ads.
Pozycjonowanie stron www z initSoft - najczęściej zadawane pytania
Tak, pozycjonowanie strony internetowej jest bardzo skutecznym sposobem na zwiększenie jej widoczności w wynikach wyszukiwania i przyciągnięcie nowych klientów.
Tak, initSoft oferuje spersonalizowane podejście do każdego klienta, biorąc pod uwagę jego indywidualne potrzeby i cele. Najpierw sprawdzamy stronę pod kątem technicznym i wdrażamy na niej poprawki. Następnie analizujemy konkurencję i sugerujemy słowa kluczowe lub – jeśli klient ma sprecyzowane własne słowa kluczowe – oceniamy ich potencjał. Następnie, po ustaleniu słów kluczowych rozpoczynamy pozycjonowanie strony, dostarczając wysokiej jakości treści oraz pozyskując linki z wartościowych źródeł.
Pozycjonowanie strony internetowej przynosi wiele korzyści, takich jak zwiększenie widoczności strony w wynikach wyszukiwania, zwiększenie liczby odwiedzin na stronie, zwiększenie konwersji oraz zwiększenie zaufania klientów do marki.
Koszty pozycjonowania strony internetowej w initSoft są uzależnione od wielu czynników, takich jak branża, konkurencja, zakres działań i budżet klienta. Oferujemy jednak kontrolę nad budżetem, dzięki czemu klient może dokładnie określić, ile chce wydać na pozycjonowanie swojej strony.
W initSoft nie zmuszamy klientów do podpisywania długich i niekorzystnych umów. Nasze umowy sporządzamy na okres 3 miesięcy, aby klient mógł zobaczyć, czy chce nadal pozycjonować swoją stronę wraz z nami. Jeśli w tym czasie strona nie zanotuje progresu w widoczności w wyszukiwarce Google zwracamy klientowi zainwestowane pieniądze i rozwiązujemy umowę. Jeśli strona poprawi swoją widoczność w okresie 3 miesięcy, umowa automatycznie przechodzi na czas nieokreślony, a klient ma możliwość jej wypowiedzenia w dowolnym momencie, z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia.
Nigdy nie ma gwarancji pełnego sukcesu w pozycjonowaniu strony internetowej, ponieważ wiele czynników wpływa na pozycjonowanie fraz kluczowych. Jeśli jakaś agencja pozycjonująca strony twierdzi, że może zagwarantować pierwsze miejsce wyników wyszukiwania strony, to powinna Ci się zapalić czerwona lampka ostrzegawcza.
Aby dać Klientom poczucie bezpieczeństwa, oferujemy jednak gwarancję, że w ciągu 3 miesięcy zobaczą pierwsze efekty pozycjonowania. Widoczność strony w organicznych wynikach wyszukiwania ulegnie poprawie w stosunku do stanu sprzed rozpoczęcia prac pozycjonowania. Jeśli tak się nie stanie zwracamy pieniądze. Po 3 miesięcznym okresie współpracy umowa przechodzi na czas nieokreślony, z możliwością jej rozwiązania w dowolnym momencie, zachowując miesięczny okres wypowiedzenia.

Napisz do nas
Wypełnił poniższy formularz i powierz nam pozycjonowanie stron internetowych.